riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Staphorst deel 1

Posted by riaphilips op 22 oktober 2009

Dinsdag ben ik met mijn vriendinnen Aly en Riekie naar Staphorst geweest.
Meestal hebben we regen bij onze gezamenlijke uitjes, maar deze keer hadden we geluk.
We wisten niet wat ons overkwam, maar de zon stond al vroeg aan de hemel…..

Ik plaats hier vast een paar collages en morgen krijgen jullie nog meer van Staphorst te zien.

12 Reacties to “Staphorst deel 1”

  1. Super Ria, ik ben benieuwd wat je
    daar nog meer hebt gefliepst. Heb wel eens
    gehoord dat je daar helemaal niet mág fotograferen….
    Er zou in de plaats zelfs een bord staan met
    “verboden te fotograferen”???

    Effe kijken wat ik nog kan “redden” voor mijn werk
    anders kom ik hier vanavond terug : -))

    Doeiii,
    beuzeblaadje

    • Wilma said

      Wat een onzin, dat je in Staphorst niet zou mogen fotograferen! Vraag het gewoon even netjes. Vind jij het fijn om omgevraagd gefotografeerd te worden en jezelf terug te zien op internet???
      Over het algemeen is de Staphorster bevolking vriendelijk, zolang jij hen ook vriendelijk en netjes behandelt!
      Een inwoonster van Staphorst.

  2. TruusW said

    Ach Ria, wat een mooie kleurrijke foto’s heb je gemaakt in Staphorst. En met dat zonnige weer is zijn het helemaal plaatjes geworden. Die collagefoto’s zijn stuk voor stuk juweeltjes!

  3. marleen said

    Leuke impressies van Staphorst heb je gemaakt!(lees van boven naar beneden;-)
    Was er een tijdje terug op zondag en werkelijk niemand gezien, wel keurig aangeharkte tuinen en blinkende ramen….
    De kleurencombi blauw/groen staat nog op mijn netvlies, bijzonder plaatsje……

  4. Tiny said

    Ik heb in Meppel gewoont, dus kwam er regelmatig langs, als dorp is Staphorst niet echt mooi vind ik, mis een kern, een plein.
    Er staan wel hele mooie boerderijen en het museum is ook mooi.
    Bij mijn weten mag je er ook niet fotograferen, staan borden.
    Maar of het alleen op zondag geld, geen idee.
    Het verhaal van Margreet is leuk, zoiets is ons ook overkomen, net toen de kerk uitging.
    Je weet niet wat je ziet daar, een trieste bedoening, beetje eng zelfs.
    Je collages zien er wel heel kleurrijk uit.
    Je had bij Meppel borden gezien “Oosterboer”, mijn dochter woont er en ik heb er 10 jaar gewoont.
    Gelukkig dat jullie mooi weer hadden, de dag begon al heel mooi zo te zien.
    groetjes en gezellige avond.

  5. Coby said

    Harstikke gezellig ziet dat er uit, ik zal hubbie
    eens vragen of hij er een keer mee naar toe gaat.
    Stom dat ik niet durf te rijden, dan kwam ik er zelf
    dom dom dom….

  6. Fraaie collage als ansichtkaarten heb je gemaakt. In die stoffenwinkel zou ik wel eens willen neuzen! Een bijzondere plaats. Ik heb daar jaren geleden op zondagochtend, voordat de Drentse vierdaagse begon, een toertocht vanuit Hoogeveen in dat gebied gereden. Ik als vrouw, uiteraard in wielertenue, op een racefiets en dat op zondagochtend: de mensen gingen net naar de kerk. Je voelde bijna dat ze dwars door je heen keken en de gedachten zal ik maar niet raden…
    De omgeving daar is ook mooi qua natuurschoon.
    Je bent de log begonnen met een heel mooie zonsopkomst! Zondag moeten we daarvoor weer een uur eerder uit de veren, maar andersom is de ondergang een uur eerder!!
    Groetjes

  7. Ank said

    Heb je zomaar al die foto’s mogen maken daar? Het is verboden om daar mensen te fotograferen voor zover ik weet of geldt dat alleen op de zondag?
    Die vrouw uit de stoffenwinkel herken ik wel, dat is een walhalla voor liefhebbers van mooie stoffen, ik haalde er wel eens quiltstoffen voor het kaarten maken. Je collages zijn mooi, ik ben heel benieuwd naar de rest van je foto’s!

  8. Ada said

    Prachtig die zonsopkomst het begin van een kleurrijke dag zo te zien. Geen problemen gehad met fotograferen want daar zijn ze niet bepaald ‘dol’ op.
    OT: ja, deels, heeft ook te maken met verhuizing van west naar oost en mijn naam….

  9. marjolein said

    Wat mooi….
    Schitterende `schilderij`-collage`s
    En nog zoveel mensen in klederdracht…
    En wat een kleuren
    Zet je de volgende log vanavond al ?
    Ik ben morgen de hele dag weg met M. naar oma en Haarlem ???
    Beloofd heel veel goeds !

  10. Chris said

    Staphorst….een plaatsje waar ik nog met Mieke heen wou.
    Helaas. Maar nu laat jij mij genieten van al het moois dat hier te zien is.

  11. Tsja…een dag heeft toch maar 24 uur, niet ??? :-))) maar dit is al prachtig, Ria, wat een kleuren he ? het blijft toch heel bijzonder, dat Staphorst, al ben ik altijd zeer huiverig voor wat zich daar binnenshuis afspeelt sinds ik het boek Broeinest (ik geloof van Loes den Hollander) heb gelezen.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
