riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Staphorst deel 3

Posted by riaphilips op 25 oktober 2009

Hier nog wat beelden van Staphorst, waaronder een aantal windwijzers.
Sommigen van jullie maakten al de opmerking of ik de mensen in klederdracht zomaar mocht fotograferen.
Er was inderdaad een vrouw, die daar totaal geen prijs op stelde en mij dit ook duidelijk te verstaan gaf.
De vrouw in de stoffenwinkel reageerde juist tegenovergesteld. Ze deed een schone schort voor om vooral goed op de foto te komen.

IMG_6875.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6876.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6873.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6868.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6877.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6889.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6883.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6881.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6884.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6886.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6890.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6895.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6897.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6899.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6894.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6898.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6896.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6900.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6901.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6906.jpg picture by Schipbeek

*

IMG_6907.jpg picture by Schipbeek

19 Reacties to “Staphorst deel 3”

  1. Marilyn said

    Wat heb ik genoten van deze kleurrijke foto’s van Staphorst. Ben er zelf nog niet geweest, maar naast Giethoorn gaat ook Staphorst op mijn lijstje, groetjessss marilyn

  2. marleen said

    Je hebt Staphorst mooi in beeld gebracht met dat heldere licht!
    De vrouw op fiets vind een toppertje met een *:-)

  3. Daar was ik weer : -))

    Wat een heerlijke Staphorstkleurtjes weer in dit log!
    Geweldig die groene deur met dat hartjesslot en die
    mevrouw op de fiets!
    Prachtige windwijzers en beelden Ria, een geweldig
    fotogeniek plaatsje dat Staphorst!

    Doehoeiii,
    beuzeblaadje

  4. marjolein said

    Morgen ben je vast misschien wwer opgeknapt en zo niet…kan je bij mij je lachsalvo ophalen, want ik ga in bankzaken :)) lol :-))

  5. Lia said

    Nou, dit is weer een echt kleurrijk variatie-logje met mooie details!
    Prachtig hoor!
    groetjes en fijne avond!

  6. Elmar said

    Vrolijk al die Staphorsterkleuren!
    Leuk dat de dames nog in klederdracht lopen het heeft toch wel iets moois!
    Leuk al die verschillende windvanen, maar een heks zul je er vast niet tegen gekomen zijn!😉
    groetjes,
    Elmar

  7. marjolein said

    Wat las ik…ben je niet lekker ?
    …ach. ga maar lekker onder de wol met een grocje.
    Volgens mij kan G. die erg goed maken :))
    Beterschap ermee !

  8. Tiny said

    Je hebt alle drie de serie’s heel mooi gemaakt. Een mooi verslag van Staphorst.
    Het beeld staat er waarschijnlijk nog niet zo lang, heb het nooit gezien, wel mooi.
    Groetjes en gezellige avond.

  9. Marrie said

    Je hebt Staphort prima neergezet hoor!!
    Schitterende plaatjes weer geworden, heerlijk om naar te kijken.

  10. In mijn reactie op de voorgaande log gaf ik al aan dat Ria,
    ik was daar niet bij, de stoffen voor haar Drentse klederdracht,
    die ze droeg tijdens de spindemonstraties, heeft gehaald in Staphorst.
    Het was waarschijnlijk geweest in de de stoffenwinkel die
    je hebt gefotografeerd.

  11. Echt genieten op zo’n sombere maandagochtend van jouw zonnige serie foto’s! Hier vliegen de blaadjes van de bomen.
    Schitterend al die kleuren en prachtig dat beeld vooral de eerste van de twee, met de fraaie herfstkleuren erbij. Zon geeft nog meer kleur aan alles, dan het al heeft. Mooie details weer gekiekt en je hebt weer een paar leuke windwijzers gevonden!
    Groetjes

  12. Fred said

    Wauw, dit is echt prachtig hoor, en de details, top hoor.
    Groet
    Fred

  13. marjolein said

    Waaauw wat mooi weer en die kleuren
    Fantastisch
    Wat een mooie stoffen en lappen allemaal…word je hebberig van !
    En die vrouw op de fiets en die groene luiken…een top serie !
    Dag

  14. Anneke said

    Mooie serie Ria.
    Met geweldige details en kleuren.
    De vrouw op de fiets is geweldig, die moet zo te zien zwaar trappen met al die kleding aan.
    Maar bij die stoffen winkeltje wil ik ook wel even snuffelen, maar met zoveel stofjes kan ik weer niet kiezen, je wordt er zo hebberig van hihihihi
    Ik had bij deze kiek iets van de bovenkant gehaald, ongeveer tot de kast, maar dit is persoonlijk hoor!!!
    het bordje pin stoort een beetje bij deze kiek.

    Wij zijn gisteren ook nog naar het bos geweest,
    en dan kan ik het niet laten he.
    Ik had een geweldige model bij me, ze klom zelfs in een boom hahahaha.
    De kiekjes zijn geweldig geworden, met mooie warme kleuren,
    maar ze wil niet dat ik ze plaatst gggrrrrr.
    En Lammert lag op de grond om poddo’s te kieken *LOL*

    Dikke knuffel,
    Anneke

  15. Ada said

    Staphorster dan Staphorst zal ik maar zeggen, je hebt de sfeer goed in beeld gekregen, fijne dag

  16. Coby said

    Ik word er toch wel erg vrolijk van, van al die kleurtjes,
    en ik wil er zeer zeker een keer naar toe hoor, maar ik zal wel
    oppassen dat ik geen mnesjes flieps hahahaha….dat was een kwaaie dame.
    Ik zit ondertussen aan mijn beschuitjes met heerlijke jam van jou,
    super lekker nog heel erg bedankt, en wij vonden ook super gezellig gisteren.

    Fijne dag en een knuf van Coby

  17. klaproos said

    ach wat een heerlijke serie ria, maagik de hartjesfoto’s hebben in klein formaat 600x 500 of zo voor in mij collectie zet je naam er maar op:-)

    dank je wel bij voorbaat,
    dag geniet logje

  18. lenie said

    ja vind je het gek ??
    ik wil ook niet op die foto
    en maar fliepsen !!!
    soms heeft de fliepser een eikenhoutenplaat
    voor de lens !!!
    ik wil maar zeggen , ook al geef je het aan
    toch worden er foto’s gemaakt ,
    en waarom ???
    mensen vinden het niet leuk om gefliepst te worden !
    zijn zelfs regels over …..waar heb ik het weer over😉
    vertrouwen dus , en die wordt machtig vaak
    misbruikt !! neemt niet weg dat dit weer een
    echt staphorsterlog is …
    zag trouwens in de Landleven , een soortgelijke foto
    volgens mij het zelfde pand , wel grappig😉
    schuurdeur ….(vorig log )
    nou ja ..wak der mee zeggen wou ..
    weet wat je fliepst !
    greetzzz Leen

  19. Ank said

    Mooie serie weer en wat doet mooi weer het toch goed voor de foto’s!! Die eerste van die beeldengroep is prachtig in herfstsferen!
    Ik ben vandaag toch nog onverwacht uit geweest, je zult morgen wel zien waar naar toe ;0)
    Welterusten!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
