riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Archive for 5 oktober 2010

Herfst 5

Posted by riaphilips op 5 oktober 2010

Ik ga nog even verder met wat herfstbeelden, die ik gisteren geschoten heb…..
Bij zonsopkomst kleurde de lucht schitterend rood….ik was gelukkig vroeg op om dit vast te leggen.

IMG_4084.jpg picture by bathmen

Ook in het bos wordt het steeds kleuriger…..

IMG_4114.jpg picture by bathmen

IMG_4119.jpg picture by bathmen

IMG_4132.jpg picture by bathmen

Maar ook de paddenstoelen geven kleur aan het bos….

IMG_4124.jpg picture by bathmen

IMG_4134.jpg picture by bathmen

IMG_4127.jpg picture by bathmen

IMG_4111.jpg picture by bathmen

IMG_4100.jpg picture by bathmen

IMG_4096.jpg picture by bathmen

Wat vinden jullie van deze pannenkoekjes met poedersuiker?????????

IMG_4115.jpg picture by bathmen

En omdat het Dierendag was, gaven deze paardjes elkaar een dikke knuffel….☺
Mijn goede daad voor deze dag was het redden van een jong egeltje, dat een drukke  weg op dreigde te lopen.

IMG_4091.jpg picture by bathmen

Webbies…geniet nog even van de nazomer nu het nog kan…..

Posted in Natuur | 9 Comments »

Rüdesheim am Rhein

Posted by riaphilips op 5 oktober 2010

Door het mooie weer moest ik er ineens weer aan denken, dat ik nog veel mooie vakantiefoto's in mijn archief heb.
Daarom laat ik jullie nu wat foto's zien van Rüdesheim.
We zijn daar met mijn broer en schoonzus met de kabelbaan naar het Niederwald monument gegaan.
In 1871 begon men het Niederwalddenkmal naar een ontwerp van Johannes Schilling en Karl Weisbach te bouwen.
In 1883 werd het monument afgewerkt. Het monument bereikt een totale hoogte van 38 meter en op het monument
staat een 10,5 meter hoog standbeeld van de Germania, die de hoede aan de Rijn symboliseert.
Zij herinnert aan de stichting van het Duitse Rijk direct na de Frans-Duitse Oorlog. (info:Wikipedia) 
Het monument is sindsdien een toeristenattractie. Vandaar heb je een fantastisch uitzicht.

DSCF1265.jpg picture by bathmen

DSCF1213.jpg picture by bathmen

DSCF1215.jpg picture by bathmen

DSCF1216.jpg picture by bathmen

IMG_9873.jpg picture by bathmen

IMG_9875.jpg picture by bathmen

IMG_9878.jpg picture by bathmen

IMG_9879.jpg picture by bathmen

DSCF1231.jpg picture by bathmen

DSCF1243.jpg picture by bathmen

Aan de overkant ligt de plaats Bingen….

DSCF1244.jpg picture by bathmen

Je zweeft er boven de wijngaarden…

DSCF1241.jpg picture by bathmen

In Bingen hebben ze langs de Rijn allemaal ligstoelen staan, waar iedereen gebruik van kan maken.
Bij zonnig weer zie je mensen een boek lezen of de krant…ook ik heb er even van het uitzicht genoten.

DSCF1341.jpg picture by bathmen

DSCF1356.jpg picture by bathmen

DSCF1361.jpg picture by bathmen

Een aanrader…dit uitstapje!!!!

Posted in Algemeen | 5 Comments »

Rüdesheim am Rhein

Posted by riaphilips op 5 oktober 2010

Door het mooie weer moest ik er ineens weer aan denken, dat ik nog veel mooie vakantiefoto's in mijn archief heb.
Daarom laat ik jullie nu wat foto's zien van Rüdesheim.
We zijn daar met mijn broer en schoonzus met de kabelbaan naar het Niederwald monument gegaan.
In 1871 begon men het Niederwalddenkmal naar een ontwerp van Johannes Schilling en Karl Weisbach te bouwen.
In 1883 werd het monument afgewerkt. Het monument bereikt een totale hoogte van 38 meter en op het monument
staat een 10,5 meter hoog standbeeld van de Germania, die de hoede aan de Rijn symboliseert.
Zij herinnert aan de stichting van het Duitse Rijk direct na de Frans-Duitse Oorlog. (info:Wikipedia) 
Het monument is sindsdien een toeristenattractie. Vandaar heb je een fantastisch uitzicht.

DSCF1265.jpg picture by bathmen

DSCF1213.jpg picture by bathmen

DSCF1215.jpg picture by bathmen

DSCF1216.jpg picture by bathmen

IMG_9873.jpg picture by bathmen

IMG_9875.jpg picture by bathmen

IMG_9878.jpg picture by bathmen

IMG_9879.jpg picture by bathmen

DSCF1231.jpg picture by bathmen

DSCF1243.jpg picture by bathmen

Aan de overkant ligt de plaats Bingen….

DSCF1244.jpg picture by bathmen

Je zweeft er boven de wijngaarden…

DSCF1241.jpg picture by bathmen

In Bingen hebben ze langs de Rijn allemaal ligstoelen staan, waar iedereen gebruik van kan maken.
Bij zonnig weer zie je mensen een boek lezen of de krant…ook ik heb er even van het uitzicht genoten.

DSCF1341.jpg picture by bathmen

DSCF1356.jpg picture by bathmen

DSCF1361.jpg picture by bathmen

Een aanrader…dit uitstapje!!!!

Posted in Algemeen | 6 Comments »