riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Vogels

Posted by riaphilips op 18 maart 2013

Afgelopen zondag heb ik tijdens een wandeltocht langs de Schipbeek de volgende vogels gespot.
Voor mij zijn dit niet allemaal alledaagse vogels. Het Goudhaantje had ik nog nooit eerder in levende lijve gezien.
Het is een heel klein, beweeglijk vogeltje. Hij bleef maar tussen de takken heen en weer vliegen.
Moeilijk te fotograferen….ik moest handmatig scherpstellen, want er zat een tak in de weg.
Toch is hij duidelijk te herkennen aan de gele streep op z’n koppie.

 photo IMG_6296_zps0ba4a0dc.jpg

*

 photo IMG_6303_zpsf3e26278.jpg

*

 photo IMG_6312_zps5904f72d.jpg

*

 photo IMG_6326_zpsba8c7fc4.jpg

*

 photo IMG_6342_zpse3fcf856.jpg

7 Reacties to “Vogels”

  1. Prachtig al de vogeltjes. Die vliegen ondanks de kou gewoon rond en hebben het druk, want ze hebben toch het voorjaar in de kop.
    Mooi het goudhaantje. Nooit gezien hier. Die kuifeenden hebben grappige kopjes.
    Fraai de canadese ganzen zo in vlucht. Vlak bij het park in Nieuwvliet-Bad zaten soms ook grote groepen ganzen, ook deze, maar niet in vlucht goed kunnen fotograferen. Je hoorde ze wel aankomen, maar wist niet precies waar vandaan en dan ineens kwamen ze vanachter de dijk of de bomen voorbij en dan ben je te laat.
    Groetjes

  2. Hilde said

    die Canadese ganzen in de vlucht zijn prachtig Ria!!!
    groetjes, Hilde

  3. Het was een hele mooie wandeling die je gemaakt hebt, en heeft bijzondere foto’s opgeleverd. Wat ben jij een “goudhaantje”.

  4. keyfo said

    Leuk hè al die vogels. Je hebt ze mooi op de foto gezet.
    Zie ik mannetje rietgors ook eens, nooit gezien. moest ook even zoeken wat ik zaterdag in de tuin had , was het vrouwtje.Zat tussen de mussen en viel niet zo meteen op.
    Het goudhaantje, leuk ! Mijn zus die in Dronten woonde had hem iedere dag in de voortuin, zo leuk. Nooit op de foto gekregen..hier helaas nooit gezien.
    Vogels genoeg in de tuin, net de koperwiek,maar ook takjes voor zijnkop, dus geen mooie foto. hoop dat hij terug komt.
    Groetjes

  5. Wat bijzonder dat je het `goudhaantje` gespot hebt.
    Prachtfoto`s en super duidelijk.
    Fijne dag

  6. Ank Pot said

    Geweldig dat je het Goudhaantje hebt weten te fotograferen, ik heb het beestje nog nooit gezien! Mooie afwisselende serie vogelfoto’s!
    Weltrusten!

  7. Leuk Ria dat het je gelukt is het goudhaantje op de foto te zetten. Ik hoor ze altijd meer dan ik ze zie, ze piepen heel hoog en zitten in naaldbomen. Ik denk dan ook: wat doet deze langs de Schipbeek? Was hij soms op reis naar het noorden ?

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
