riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Een nieuw begin….

Posted by riaphilips op 21 mei 2013

Hoewel ik in de Amsterdamse Waterleidingduinen altijd volop geniet is het voor mij wel 4 uren reizen.
4 Uren heen en nog eens 4 uren terug.
Anders is het met de natuur bij mij in de buurt. De Schipbeek ligt op een afstand van enkele meters en
het landgoed Dorth, waar ik ook regelmatig te vinden ben, ligt op een afstand van 15 min. fietsen.
Op eerste en tweede Pinksterdag ben ik hier al vroeg naartoe gefietst en daar heb ik geen spijt van.
Ik ontdekte er de geboorte van een groot aantal Libellen. Dit is een fascinerend gezicht dat uitsluipen genoemd wordt.
Eerst een algemene indruk van het gebied. De witte Rododendron bloeit nu volop en de roze variant staat op springen.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Zo zien de vleugeltjes eruit voordat ze gevuld zijn met lichaamsvloeistof.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Wordt vervolgd…..

3 Reacties to “Een nieuw begin….”

  1. Wat is dit uitsluipen mooi om te zien.
    Schitterende macro`s
    En mooi die rhodondenderons, wat een sfeertje zal dat geven.
    Dag

  2. Hannie. said

    Helemaal op je best. Wat een prachtige serie. Bijzonder mooie foto van het Oranjetipje. En de ‘geboorte’ van de Libelle is geweldig.

  3. Ank Pot said

    Schitterend Ria, wat geweldig!!!! Ik kan me voorstellen dat hier helemaal happy van werd, super!
    Fijne avond!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
