riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Bloemrijk – deel 1

Posted by riaphilips op 14 juni 2013

Op mijn wandeltochten in de omgeving van Oostvoorne kwam ik de mooiste bloemen tegen.
Zelfs de zeldzame Welriekende Nachtorchis (Platanthera bifolia) heb ik daar ontdekt.

 photo IMG_1123.jpg

*

*

*

*

*

 photo IMG_1450.jpg

*

De Akelei was er ook in verschillende kleuren.

*

 photo IMG_1158.jpg

*

 photo IMG_1756.jpg

*

*

 photo IMG_1817.jpg

*

 photo IMG_1816.jpg

*

 photo IMG_1777.jpg

Hieronder zie je de Franse tamarisk – Tamarix gallica.

 photo IMG_1726.jpg

*

 photo IMG_1437.jpg

*

*

*

 photo IMG_1090.jpg

*

 photo IMG_1088.jpg

Wordt vervolgd…..

6 Reacties to “Bloemrijk – deel 1”

  1. gevangen said

    Wat jammer dat er geen geur foto s bestaan

  2. keyfo said

    Wat een bloemenpracht, je had er bijzonder mooi licht bij.
    Heel mooi !
    Vond de klaprozen altijd zo mooi om te fotograferen. Mooi zo’n veldboeket. Zag het laatsthier ook maar was onderweg in de auto. Dus kon er geen foto van maken.
    Heb ze ier nog niet zoveel gezien, weet waar ze staan dus even geduld hebben.
    Groetjes

  3. Je hebt heel wat moois gezien en gefotografeerd. Leuk dat boterbloempje en mooi de dennenappels in wording.
    Het valt nu soms niet mee om ze mooi te fotograferen met de wind erbij. Sta je net op scherp en dan zwiept de wind weer door het onderwerp!
    Heel mooi die orchissen.
    Ik ben benieuwd wat je nog meer moois aan bloemen hebt ontdekt.
    Groetjes

  4. Wat een bloemenweelde is het hier.
    Sommige plekjes herken ik wel🙂
    Zijn de eerste foto`s bij de heemtuin gemaakt ?
    Er zitten toppertjes bij🙂
    En zo te zien krijgen we nog meer bloemenweelde te zien.
    Fijn weekend

  5. Ank Pot said

    Wat een bloemenweelde, geweldig! Al die verschillende Orchissen, hier zijn ze nog niet zover, ik wilde net vandaag weer eens gaan kijken of ze al bloeien, een paar dagen geleden stonden ze nog maar net in de knop.Dat blauwe bloempje onder de Boterbloem, is ook prachtig!
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
