riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Wat staat er al veel in bloei

Posted by riaphilips op 2 juli 2013

Wandelen is genieten! Er staat al zoveel in bloei en ik ontdek elke keer weer nieuwe insecten.
Zoals onderstaande Penseelkever, die ik bij de Ulebelt fotografeerde.

De tuin van de Ulebelt heeft op het ogenblik een zee van bloemen….

 photo IMG_3654.jpg

*

*

*

 photo IMG_3645.jpg

Maar ook langs de Schipbeek valt veel moois te zien.

 photo IMG_3641.jpg

Ik hield al een tijdje het Jakobskruiskruid in de gaten, want dat zit elk jaar vol met de rupsen van de Sint-jacobsvlinder.
De oogst is nog heel magertjes, maar de eerste zijn er toch.

*

 photo IMG_3631.jpg

Wat vinden jullie van de bloemen van de Karmozijnbes? Zijn ze niet fantastisch mooi?

*

 photo IMG_3591.jpg

*

*

 photo IMG_3605.jpg

*

Zoals jullie zien is het heel groeizaam weer voor de mais. De velden zien al helemaal groen.

 photo IMG_3643.jpg

Eén reactie to “Wat staat er al veel in bloei”

  1. Ank Pot said

    Wow wat ziet de Ulebelt er weer prachtig uit! Die Penseelkever daar ben ik wel jaloers om, jammer dat zijn kop er niet scherp op staat. Prachtig de rupsen en de Karmozijnbesbloem is een plaatje.
    Welterusten alvast en tot morgen!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
