riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Damherten in de Amsterdamse Waterleidingduinen

Posted by riaphilips op 10 juli 2013

Zoals beloofd een aantal foto’s van de Damherten in de AWD.
Jullie zullen wel gemerkt hebben, dat ik niet alle dagen een bericht plaats.
In de zomermaanden valt er zoveel buiten te genieten en bovendien vraagt mijn tuin de nodige aandacht.
Het bloggen komt daardoor op een laag pitje te staan.

Tussen de Damherten zit af en toe een donker exemplaar en in dit geval was het een nieuwsgierige.

 photo IMG_3727.jpg

*

 photo IMG_3704.jpg

*

 photo IMG_3706.jpg

*

 photo IMG_3709.jpg

Ook toen wij doorliepen, bleef ze ons op korte afstand achtervolgen.

 photo IMG_3737.jpg

*

 photo c63ad484-506c-4724-8e93-141709ec8d54.jpg

*

 photo IMG_3740.jpg

We hebben wel een vermoeden, wat hiervan de reden was.
Ook de Damherten worden door bezoekers gevoerd en aangezien ik mijn paraplu in een plastic tasje aan de arm had hangen,
dacht het dier waarschijnlijk, dat er bij ons wat te halen viel.

De Damherten bewegen voortdurend met hun oren om te achterhalen waar het gevaar vandaan komt.
Dat geeft soms hele vreemde beelden….kijk maar eens naar de volgende foto.

 photo IMG_3912.jpg

Het oor zat er gelukkig toch wel aan🙂

 photo IMG_3913.jpg

*

 photo IMG_3861.jpg

*

*

*

 photo IMG_3855.jpg

Je kunt hier gewoon op een bankje gaan zitten en het wild trekt zo aan je voorbij….

 photo IMG_3849.jpg

*

 photo IMG_3914.jpg

*

 photo IMG_3916.jpg

*

*

 photo IMG_3918.jpg

Met de volgende foto, waarop het hert ons een kusje lijkt te geven, sluit ik deze serie over de AWD af.

 photo IMG_3864-001.jpg

4 Reacties to “Damherten in de Amsterdamse Waterleidingduinen”

  1. els said

    Wat een mooie foto s. Geweldig dat ze zo mooi in je buurt bleven.

  2. Fred said

    Wat schitterende foto’s,en zo dicht bij?
    Top hoor.
    Groet
    Fred

  3. Wat schitterend weer zijn je foto`s
    Mijn commentaar wordt wel saai en is ook steeds hetzelfde🙂
    Prachtige scherpe opnamen, de haren zie je zelfs
    En dat kusje is zeker een welterustenkusje voor straks :-0

  4. Ank Pot said

    Wat een grappige foto die laatste en die met de oren ook! Wat leuk dat je dat net hebt vastgelegd!
    ‘Mijn’ Damherten zijn ook onderweg!😉
    groetjes van Ank

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
