riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Mehlinger Heide

Posted by riaphilips op 23 juli 2013

De Mehlinger Heide ligt in de buurt van Kaiserslautern en is ca. 400 ha. groot.
Ook hier fotografeerde ik vlinders, vooral Blauwtjes…..

*

*

*

*

*

*

*

Maar ook andere kleine dieren, zoals deze Gevlekte boktor Leptura maculata.
Door de houding van z’n voorpootjes ziet hij er komisch uit🙂

*

*

De naam van de volgende vlinder heb ik niet kunnen achterhalen.
Ik hoop, dat iemand mij dat kan vertellen……

*

De Mehlinger Heide…een prachtig gebied, dat ik zeker nogmaals ga bezoeken.

2 Reacties to “Mehlinger Heide”

  1. Waaaauuww…wat mooi is het daar en het mooie weer reikt tot in Duitsland zo te zien.
    Namen over vlinders moet je mij niet vragen…..nooit opgelet bij biologie en op www opzoeken ben ik ook geen ster in.
    Dag en genietse daar.

  2. Ank Pot said

    Lijkt me inderdaad prachtig daar! Je kunt het eitje goed zien dat het Boomblauwtje daar net heeft afgezet, mooi hoor! De Dagpauwoog heb ik heir nog niet gezien, sowieso nog bijna geen vlinders in de tuin. Volgens de Vlinderstichting komen ze er aan en zijn ze nu allemaal aan het verpoppen. Ik hoop het maar ik ben bang dat er door het maaien ook veel verloren is gegaan. Veel bloeiende bermen zijn volledig kaalgemaaid :0(
    Die laatste vlinder van jou kan ik ook niet thuisbrengen, apart beestje hoor!
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
