riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Niet alledaags…..

Posted by riaphilips op 5 augustus 2013

In Duitsland werd ik verrast door soms heel bijzondere vlinders, die in Nederland niet meer of slechts sporadisch voorkomen.
Ook zag ik er vlinders, die hier vrij algemeen zijn, maar die ikzelf nog niet eerder voor de lens kreeg.
Zo was er de Keizersmantel, die in Nederland sinds 1980 als standvlinder verdwenen is en nog slechts af en toe als zwerver word waargenomen.
Hij lijkt op de Parelmoervlinder, maar de onderkant van de vleugels vertoont een ander patroon.

*

*

*

*

 photo IMG_73711.jpg

*

 photo IMG_69381.jpg

*

 photo IMG_68901.jpg

*

*

 photo IMG_67931.jpg

Samen met het Dambordje en de Sint-Jansvlinder uit mijn vorige logs is mijn lijstje met verschillende vlinders dus aardig gegroeid🙂

4 Reacties to “Niet alledaags…..”

  1. Hilde said

    wondermooie serie Rita! vooral foto 2 vind ik prachtig! een erg mooi standpunt heb je daar ingenomen.
    en zowel vlinder als bloem heb je mooi scherp.
    groetjes, Hilde

  2. keyfo said

    Net even je laatste logjes terug gekeken, jeetje wat veel en wat een mooie vlinders.
    Heel apart en mooi !
    Zie hier weinig vlinders of insecten in de tuin, vermoed dat de vogels ze veel eten.
    Zou de koninginnepage graag een keer zien, mijn zus in Brabant had hem.
    Groetjes

  3. Hannie. said

    Prachtige serie.

  4. Ank Pot said

    Tijdens de vlindertelling van het afgelopen weekend zijn er in Nederland 22 Keizermantels gemeld dus hopelijk komt deze mooie vlinder weer terug in ons land. Jij hebt hem er in ieder geval super op staan. De Koninginnepage kwam dit jaar zelfs in alle provincies voor, dus er is ook hoop voor mij ;0) De Klaverspanner heb ik ook voor het eerst gezien en gefotografeerd, leuk vlindertje hè? De Spaanse vlag is prachtig. al met al een mooie serie!
    Fijne dag! (Onderzoeken/gesprekken vandaag?)

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
