riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Soms zit het mee…..

Posted by riaphilips op 9 augustus 2013

Ik maakte vanmiddag weer een wandeling langs de Schipbeek.
Ik ontmoette een vrouw, die van mening was, dat er erg weinig vlinders te zien waren dit jaar.
Dat ben ik niet met haar eens. In dat kleine stuk heb ik maar liefst 13 verschillende soorten gefotografeerd!
Je moet natuurlijk wel heel goed om je heen kijken…..🙂
Nadat ze verder gelopen was met haar hond, zag ik ineens deze Luzernevlinder zitten.

 photo IMG_8184.jpg

Een eind verderop zag ik er weer een en terwijl ik die fotografeerde, kwam er nog een bij.

 photo IMG_8221.jpg

Zo kon het gebeuren, dat ik tijdens het knippen ook nog een van de vlinders in de vlucht fotografeerde.

Echt een geluksmoment!

6 Reacties to “Soms zit het mee…..”

  1. Klaas Tien said

    Pracht foto’s van de oranje luzernevlinder (Colias croceus) ,dit jaar is het een goed vlinder jaar.
    Ik heb deze week al verschillende van deze mooie vlinders mogen fotograferen maar steeds met gesloten vleugels.
    Gr. Klaas.

  2. Zeker een geluksmoment was die laatste foto, maar de anderen zijn ook prachtig, hoor !

  3. ingrid janssen said

    woh wat mooi weer ,. Maar je moet dat eens vertellen aan zo n vlinderstichting want er blijken erg weinig vlinders te zijn. Heeft zelfs in de krant gestaan. En als ik zie wat jij fotografeert dan willen ze dat vast wel weten waar dat is en dat soort dingen. . groetjes ingrid

  4. De laatste jaren nauwelijks vlinders in de tuin, maar dit jaar heel veel. Zeker in het weekend van de vlindertelling was het helemaal raak. Leek wel of die beestjes afgesproken hadden om allemaal in onze tuinen te komen kijken! Maar zonder gekheid genoeg vlinders dit jaar. Hoewel heel ongeduldig, want nog geen echt mooie foto kunnen maken. Maar jouw foto’s zijn prachtig van dit mooie vlindertje. En soms moet het mee zitten, maar dat hebben we niet zelf in de hand.
    Groetjes en fijn weekend

  5. Ank Pot said

    Prachtig, die heb ik ook nog nooit gezien maar de Vlinderstichting zegt dat er deze dagen een ware invasie van zal zijn. Schitterende foto’s zijn het Ria!
    Welterusten!

  6. Hilde said

    oooh, die laatste is prachtig Ria, ja het zat je echt mee!
    fijn weekend!
    groeten, Hilde

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
