riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Doepark Nooterhof, Zwolle – deel 1

Posted by riaphilips op 22 augustus 2013

Samen met Ank, die er al eerder over bericht heeft, heb ik gisteren met eigen ogen kunnen zien hoe mooi het hier is.
De bloei van sommige planten was duidelijk voorbij, maar toch viel er nog genoeg te fotograferen.

*

 photo IMG_9632.jpg

De bloemen werden druk bezocht door vlinders, libellen en andere insecten……

 photo IMG_9588.jpg

*

 photo IMG_9571.jpg

*

 photo IMG_9577.jpg

*

 photo IMG_9612.jpg

Ank ontdekte opeens de Sleedoornpage, een schitterende vlinder, die in ons land zeldzaam is en op de Rode lijst staat.
Ze herkende hem direct, omdat ze hem zelf al eens in haar eigen tuin gehad heeft.
Ik had hem nog nooit gezien. Eigenlijk moet ik zeggen “haar”, want het gaat hier om een vrouwtje.

 photo IMG_9677.jpg

Het beestje bleef heel lang op hetzelfde bloemetje zitten, zodat we volop gelegenheid hadden om te fotograferen.
Heel af en toe gingen de vleugeltjes open, maar dan waren we net weer te laat met afdrukken.
Ik was dan ook stomverbaasd, toen ik zag, dat er toch een foto bij was, waarop de bovenkant van de vleugels te zien is.
De scherpte van deze foto is niet best, maar op deze manier krijg je toch een indruk, hoe dat eruit ziet.

 photo IMG_9674.jpg

Wordt vervolgd….

5 Reacties to “Doepark Nooterhof, Zwolle – deel 1”

  1. Jij ook hartelijk gefeliciteerd en hoeveel jaar al ?
    43/44, zat wel in onze beurt🙂

  2. Een prachtige vlinder, maar wat is het toch lastig dat ze altijd op het verkeerde moment de vleugeltjes openen. Je kunt er tig keer voor afdrukken, maar je bent altijd te laat en als je denkt dan doe ik het van te voren, maar dan doen ze even niks….Is maar goed dat we geen fotorolletjes meer hebben.
    Verder mooie foto’s van dit park!
    Groetjes

  3. Hannie. said

    Wat mooi weer.

  4. Wat een verschil met de onderkant van die vleugels
    Leuk dat het jullie beiden gelukt is.
    Maar foto 1 en 2 mogen er ook zijn.
    Fijn weekend

  5. Ank Pot said

    Ja toe maar maak me maar jaloers met die laatste foto-inzet!!!! Super hoor dat je dat is gelukt! En de de andere foto’s van de Sleedoornpage zijn ook superscherp! het was geweldig zoals ze daar bleef zitten en ons alle kans gaf. Je allereerste foto met die rode achtergrond is ook helemaal geweldig, goed gezien!

    Welterusten!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
