riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Libellen en Juffers in de AWD

Posted by riaphilips op 23 september 2013

Eind augustus was ik met Ank in de Amsterdamse Waterleidingduinen en heb daar
weer enorm genoten van o.a. de Libellen en de Juffers.
Direct bij de ingang zagen we al vele Paardenbijters in de struiken hangen.

*

 photo IMG_0328.jpg

Verder hoofdzakelijk Heidelibellen…..

 photo IMG_0161.jpg

*

 photo IMG_0301.jpg

Maar ook parende Juffers….

*

 photo IMG_0163.jpg

Een Gewone Oeverlibel.

 photo IMG_0313.jpg

*

 photo IMG_0360.jpg

*

 photo IMG_0333.jpg

*

 photo IMG_0332.jpg

*

 photo IMG_0379.jpg

Een Juffer met prooi….

*

 photo IMG_0367.jpg

*

 photo IMG_0409.jpg

*

 photo IMG_0575.jpg

*

 photo IMG_0584.jpg

*

4 Reacties to “Libellen en Juffers in de AWD”

  1. Wat een hoeveelheid mooie libellen weer en waarom zitten ze altijd in een top ?
    Als jullie gaan……??? Misschien ???? mag en kan ik dan ook mee ????

    • riaphilips said

      @ Vanuit de top heb je natuurlijk het mooiste uitzicht, hè!
      Jij…met ons mee???? Dat zou wel héél leuk zijn🙂
      We zijn druk aan het plannen voor volgende week. Misschien woensdag! Ik hou je op de hoogte😉
      Groetjessss…Ria.

  2. Net als vlinders heb ik dit jaar ook meer libellen gezien. Maar niet zoveel als jij hier laat zien!
    Maar de AWD is daar wel een luilekkerland voor jullie! Ik zou meer voor de grotere dieren gaan zoals de herten en vossen.
    Ik blijf het wonderlijke beestjes vinden en ook zo kwetsbaar. Op de foto’s zie je eigenlijk pas hoe mooi gekleurd ze vaak zijn.
    Dat zie je als ze rondvliiegen niet zo.
    Groetjes uit nog grijs Tilburg. Hopelijk zien we de zon nog vandaag!

  3. Ank Pot said

    Wanneer gaan we weer??? Mooie serie, de tweede foto van de Paardenbijter is mooi en de Juffer met prooi was bij mij niet scherp. Altijd genieten daar en naderhand van de mooie foto’s!
    groetjesssss!!!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
