riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Klimmende winde

Posted by riaphilips op 10 oktober 2013

Klimmende winde (Ipomoea tricolor) is een ontzettend dankbare plant.
Het is een éénjarige, maar bij mij zaait hij zich elk jaar weer uit.
In het voorjaar denk ik altijd, dat het niks gaat worden, maar bij thuiskomst
na de vakantie, word ik elk jaar weer verrast door deze mooie klokjes.
Ook nu bloeien ze nog steeds in blauw en lila.

 photo IMG_0591.jpg

*

 photo IMG_0935.jpg

*

 photo IMG_0668.jpg

*

 photo IMG_0667.jpg

*

 photo IMG_1691.jpg

*

 photo IMG_1832.jpg

*

 photo IMG_1834.jpg

6 Reacties to “Klimmende winde”

  1. Een prachtige plant en wat leuk dat ze zich zelf weer netjes uitzaait in je tuin!
    Je hebt fraaie foto’s van de bloemen gemaakt en mooi scherp.
    Mooie kleuren hebben de bloemen, die op het eerste gezicht wat weghebben van petunia’s.
    Groetjes

  2. Hilde said

    PRACHTIG Ria!!!! prachtig zijn die kleuren. en wat een scherpte in jouw foto’s, alle haartjes op de stengels staan er ‘haar’scherp op! weer puik werk!!!
    fijn weekend en groetjes, Hilde

  3. Wat zijn dit SUPERfoto`s, de haartjes rondom kan je tellen.

    @ Het is idd begraafplaats Bergklooster bij Zwolle

  4. Mickey said

    Prachtige bloemen inderdaad, ik moet ze elk jaar opnieuw zaaien, maar je krijgt er een zee aan mooie bloemen voor terug!

  5. ingrid janssen said

    wat een prachtige kleur

  6. Ank Pot said

    Ha de Ipomoea, ik had hem ook jaren in de tuin maar er is niets meer van over, helaas! Een prachtplant en inderdaad heel dankbaar met zijn mooie bloemen die in elk stadium mooi zijn! Uit deze reeks vind ik de tweede foto het mooist!
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
