riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Zon en maan

Posted by riaphilips op 30 oktober 2013

Deze foto’s zijn alweer van een week geleden.
Terwijl ik ’s morgens vroeg zat te wachten op een mooie zonsopkomst, stond achter me nog de maan.

 photo IMG_3648.jpg

Voor zonsopkomst zag je dit silhouet van de mais….

 photo IMG_3658.jpg

Toen de zon eenmaal boven de horizon was, zag het er zo uit…..

 photo IMG_3715.jpg

Ook de lucht kleurde prachtig rood.

 photo IMG_3661.jpg

*

 photo IMG_3668.jpg

Plotseling zag ik een reiger langs vliegen en terwijl ik nog stond te overdenken, dat het zo jammer was,
dat ik hem niet had kunnen fotograferen met de lucht op de achtergrond, zag ik een zwaan aankomen.
Daarmee lukte het dus wél……🙂

 photo IMG_3671.jpg

Het was een nog vrij jonge zwaan.

 photo IMG_3681.jpg

Ook druppels glinsteren mooi in de opkomende zon.

 photo IMG_3711.jpg

*

 photo IMG_3852.jpg

Door de storm zal nu het blad er wel af zijn.

Door de hoge temperaturen zijn er ook nog planten, die onvermoeibaar doorbloeien, zoals deze Berenklauw.

En ook deze Distel….

Ik verbaas me ook altijd over de kleurencombinatie van de Kardinaalsmuts.

 photo IMG_3785.jpg

Maar het is herfst, dus ook de paddenstoelen komen aan bod.

 photo IMG_3780.jpg

*

 photo IMG_3722.jpg

Het is nog heerlijk om in het bos te wandelen.

 photo IMG_3718.jpg

4 Reacties to “Zon en maan”

  1. Hilde said

    mooie reeks Ria. wat hou ik van die herfstfoto’s!!!
    groetjes, Hilde

  2. Hannie. said

    Wat mooi, die groene lamellen van de paddenstoelen.

  3. Wat een bofkont dat die zwaan de plaats van de reiger innam :-0
    Mooie herfstserie weer en die kleuren rood en oranje combineren altijd zo mooi hè ?
    Heb je goed vastgelegd
    Maar je druppel steelt de show vandaag.
    Dag

  4. Ank Pot said

    Mazzelkont dat die zwaan ook nog even overvloog. Prachtige foto is dat geworden!
    die Kardinaalsmuts daar verwonder ik me ook steeds over, laatst had ik een foto gemaakt van een overvolle tak maar toen zaten de knoppen nog dicht wilde ik een foto gaan maken van de opengebarsten knoppen hebben ze alle struiken weggehaald!!!😦
    Het bos ziet er bij jou prachtig ook, is dat nu na de storm ook nog zo? Hier zijn veel bomen omgegaan.

    fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
