riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Sinterklaasintocht in Deventer – deel 1

Posted by riaphilips op 1 december 2013

De Sinterklaasintocht in Deventer trok tussen de achttien en twintigduizend bezoekers.
Ik was zo blij als een kind, omdat ik van de Sinterklaascommissie een uitnodiging had gekregen
om als fotograaf mee te varen op de boot van Sinterklaas. Een geweldige ervaring🙂

 photo IMG_2831.jpg

Zoals je ziet was het schitterend weer en de Sint genoot dan ook van het zonnetje.

 photo IMG_5281.jpg

De pakjesboten gingen ons voor door de sluis.

Van tijd tot tijd werd er vanaf de boot een saluutschot gelost…een oorverdovende knal.

 photo IMG_5334.jpg

De Herauten gaven regelmatig een serenade vanaf de boot.

 photo IMG_5323.jpg

Vanuit de huizen werd de Sint enthousiast toegezwaaid.
Vanaf de boot kon ik niemand herkennen, maar op de pc wél. Wat een verrassing, hè Els en familie🙂

 photo IMG_5352.jpg

Ook Oma- en Opapiet en de Sinterklaasomroeper waren aan boord.

 photo IMG_2860.jpg

Het was een fantastisch gezicht om al die wachtende kinderen op de Wellekade te zien staan.

 photo IMG_2854.jpg

*

 photo IMG_2857.jpg

*

 photo IMG_5363.jpg

*

 photo IMG_2867.jpg

*

 photo IMG_2868.jpg

*

 photo IMG_2872.jpg

*

 photo IMG_2865.jpg

*

 photo IMG_2871.jpg

*

 photo IMG_2859.jpg

*

 photo IMG_5441.jpg

De Kapiteinpiet legt de boot netjes aan wal.

 photo IMG_5437.jpg

En dan is het zover….we gaan van boord en Sint wordt verwelkomd door de burgemeester en het ontvangstcomité.

 photo IMG_2878.jpg

De Sinterklaasomroeper kondigt de komst van de Sint officieel aan.

 photo IMG_5445.jpg

De Pieten geven intussen een mooie show weg….

 photo IMG_2906.jpg

Sinterklaas wordt aan de arm van deze omroepster naar de ongeduldig wachtende kinderen geleid.

 photo IMG_2911.jpg

 photo IMG_2919.jpg

Er wordt de Sint zelfs gevraagd om een handtekening…..

 photo IMG_2924.jpg

*

 photo IMG_2890.jpg

*

 photo IMG_2902.jpg

*

 photo IMG_5397.jpg

Morgen meer foto’s van deze voor mij heel bijzondere gebeurtenis.

5 Reacties to “Sinterklaasintocht in Deventer – deel 1”

  1. Yvonne said

    Wat een leuk toeval van de “balkonfoto”, je hebt weer een dierbaar moment vast gelegd! Dank je wel!

  2. Wat leuk Ria! Daar wordt je inderdaad als een kind zo blij van om dat te mogen meemaken en te fotograferen.
    Het is altijd een eer als je ergens voor gevraagd wordt. Vind ik wel al ben ik maar een goedwillende amateur en zijn beroepsfotografen niet altijd blij met ons, maar veel organisaties kunnen gewoon een prof niet betalen.
    En het is al een mooie serie geworden. Je hebt vast genoten. En ook nog mooi weer!
    Groetjes

  3. fan-tas-tisch !!! stuk voor stuk prachtplaten…de foto van de sint die een handtekening uitdeelt is wel mijn favoriet…ik kijk uit naar “deel 2” !!!

  4. Wat mooooooi…ik geniet met je mee….!
    En wat een massa wachtenden mensen.
    Vergat je niet af en toe te fotograferen door alle overweldigende ontvangstemotie ?
    Hele mooie blije serie
    En erg mooi, liefdevol en duidelijk gefotografeerd.
    Leuk zo ook op`z`n rug ;-0

  5. Ank Pot said

    Wow Ria, wat zal jij hebben genoten! Boffen dat het zulk mooi weer was en wat geweldig die foto’s vanaf de boot. Wat leuk dat je Els en familie zo duidelijk op de foto hebt, zelfs ik herken ze!! Het is een schitterende eerste serie en ik ben nu al benieuwd naar de volgende reeks. Je zult wel heel veel foto’s hebben gemaakt en nu is het uitzoeken geblazen natuurlijk😉

    Voor straks welterusten!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
