riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Dierenpark Emmen – deel 1

Posted by riaphilips op 4 april 2014

Woensdag heb ik, samen met Ank, een bezoek gebracht aan het Dierenpark Emmen.
We hebben genoten en dat is ook duidelijk te zien aan het aantal foto’s dat we gemaakt hebben.
Maar liefst 1700 foto’s ben ik aan het bekijken……uhh….doorworstelen.
Na een eerste inspectie sprongen er een paar foto’s uit, die ik in dit eerste deel laat zien.

 photo IMG_6640.jpg

*

 photo IMG_6752.jpg

*

 photo IMG_6867.jpg

*

*

*

 photo IMG_7224.jpg

*

*

 photo IMG_7317.jpg

*

*

*

*

*

 photo IMG_7547.jpg

*

*

*

 photo IMG_7907.jpg

*

 photo IMG_8057.jpg

Er vond woensdag trouwens een belangrijke gebeurtenis plaats in Emmen.
2 Olifanten, mannetjes, werden in een container verhuisd naar een dierentuin in Noord-Frankrijk.
Dat ging niet zonder slag of stoot. Wat gingen ze tekeer! Indrukwekkend…wat hebben deze beesten een kracht.
Al in december verhuisde een olifantenfamilie, vanwege voortdurende ruzie binnen de gemeenschap, naar Eindhoven.
Om inteelt te voorkomen werden nu deze twee mannetjes verplaatst.
Men zit met spanning te wachten op de geboorte van een baby-olifant.
Hieronder een foto van de container met olifant, die met een hijskraan over een gebouw getild moest worden.

 photo IMG_6944.jpg

Wordt vervolgd……

6 Reacties to “Dierenpark Emmen – deel 1”

  1. keyfo said

    Mooie serie, van alle dieren,maar ook van de vlinders, waren er veel nu. Zal wat worden als over een tijd gehele dierentuin verhuisd, zal een gesjouw worden met containers. Maar het lijkt e wel de moeite waard. Duurt nog even, maar ga er dan zeker weer heen.

    O.T sterkte met je man, is ook wat, ik hoor het op het moment zoveel. Ook bij jongere mensen.Heftig als je aan je rug geopereerd word, en as je dan n weer moet. Vreselijk.
    maat goed maar hopen dat we er allemaal baat bij hebben.
    Groetjes
    Ria nog steeds niet op Facebook😉

  2. Al een prachtige serie Ria! Maar waar laat jij al je foto’s, want alles slibt toch dicht zowel op je pc of extern als je die ergens opslaat!
    Maar de eerste foto’s zijn fraai en foto 3 vind ik heel leuk. Weet niet meer hoe die beestjes heten, maar die ene is wel blij dat die jou ziet!!
    Heb het verhaal gelezen van die dwarse olifanten. Ik heb ze in 2010 al eens gefotografeerd tijdens een Drentse vakantie en toen zag een van de olifanten er al wat gehavend uit en leek het of ze gevochten hadden.
    Binnenkort ga ik weer eens naar de Beekse Bergen want gelukkig doet Jumbo weer mee met de Uitjesactie en dat scheelt lekker veel op de toegang. Benieuwd wat je nog meer laat zien, want tussen 1700 foto’s zullen nog best een paar aardige zitten. Dan was ik in mijn midweekje toch heel bescheiden met een paar honderd foto’s !
    Groetjes

  3. De dieren kronkelen zich in allerlei bochten om op jouw log te kunnen komen🙂
    Dat wordt weer veel genieten van al het moois uit Emmen
    Fijn weekend

  4. Whoow . Mooie foto,s zeg.

  5. K9 Design said

    Mooie serie. Kijk al uit naar het vervolg.

  6. Ank Pot said

    Dan heb jij nog meer foto’s gemaakt dan ik, ik had er ruim 1300! En je laat hier meteen al een topserie zien, geweldig! Die Pinguïns ‘hand-in-hand’ wat leuk, daar heb ik helemaal geen foto’s van gemaakt notabene en de vechtende Zebra’s heb ik ook niet want toen was ik de Ringstaartmaki’s aan het fotograferen. De Pelikaanfoto is schitterend, kortom het is nagenieten van de foto’s!
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
