riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Spaanse Feesten deel 2

Posted by riaphilips op 26 mei 2014

Eén van de feesten was de “Entrada de la Murta”…een soort oogstfeest van de Myrthe.
Tijdens een feestelijke optocht strooiden kinderen takken Myrte in de versierde straten.
Het ging er allemaal vrij amateuristisch aan toe, maar was leuk om naar te kijken.

*

*

*

*

 photo IMG_9938.jpg

*

*

*

 photo IMG_9939.jpg

*

 photo IMG_9941.jpg

*

 photo IMG_9943.jpg

*

 photo IMG_9945.jpg

*

De uitwerpselen van de paarden werden direct weer opgeruimd…..

*

 photo IMG_9951.jpg

*

*

*

*

De mensen van de organisatie droegen allen fleurige kleding.

*

Aan het eind liepen de mannen met het vuurwerk…..gevaarlijke mannen,
want ze deinsden er niet voor terug een rotje vlak voor je voeten te gooien.
Ik had de restanten van zo’n uiteenspattend rotje in mijn haar zitten.
En dat allemaal voor de ogen van een politieagent, die dat heel normaal scheen te vinden😦

 photo IMG_9969.jpg

Ook overdag werd er siervuurwerk afgestoken, totaal overbodig, want je zag van de gekleurde ballen helemaal niets.

 photo IMG_0633.jpg

’s Avonds was het wel mooi om vanaf ons logeeradres naar het vuurwerkspektakel te kijken.

 photo IMG_0690.jpg

*

 photo IMG_0706.jpg

Mijn volgende log zal hoogstwaarschijnlijk over de festiviteiten hier in Bathmen gaan.
Het aftellen voor “Bathmen spant de kroon” is begonnen.
Op dit moment staat de klok op 3 dagen en 40 minuten.

5 Reacties to “Spaanse Feesten deel 2”

  1. Veel plezier morgen op de `Kroondag` en succes met alles🙂

  2. Leuk ook deze feestelijke foto’s! Maar veel spannender voor jou “Bathmen spant de kroon”!
    Ik hoop voor jullie dat het weer toch snel opknapt, want zoals het hier vandaag in Brabant was kunnen jullie niet gebruiken.
    Er viel over de gehele dag 22 mm regen en het was geen moment droog. Ja nu.
    Dus wens ik jou veel succes met de Bathmense feesten!!
    Groetjes

  3. ingrid janssen said

    Hoi wat een mooie foto s daar in spanje …maar waar was dat? Ik heb toende tijd een spaANS FEEST MEEGEMAAKT IN vALLADOLID en dat was ook super mooi en dat is rond de pasen. Nou ik hoor wel van je groetjes ingrid

  4. Wat zijn die straten mooi versierd en zo origineel ;-0
    De lol van de mensen straalt ook echt van je foto`s af…leuk om zo mee tekijken wat jij zag en beleefde
    Succes met `de Kroon van BATHMEN

  5. Ank Pot said

    De kinderen lijken het in ieder zelf wel heel leuk te vinden, ze hebben er zichtbaar plezier in. De straten zijn mooi versierd en de paardjes prachtig opgetuigd. Je vuurwerkfoto’s zijn ook goed geworden vooral de eerste! Eng trouwens als ze er zo mee omgaan, ik moet er niets van hebben hoor!
    En nu aftellen maarrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fijne dag en hou ook nog wat energie over voor het feest zelf!!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
