riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Landgoed Dorth, altijd verrassend!

Posted by riaphilips op 23 juni 2014

Regelmatig wandel ik door de bossen van het landgoed Dorth. Heerlijk wandelen is het daar.
Ik ken daar nu bijna elk paadje, maar toch word ik telkens weer verrast door de schoonheid van het gebied
en de vele verschillende dieren, die daar leven. Ik laat jullie zien, wat ik daar gisteren zoal tegenkwam.
Mijn hand geneest zo snel, dat ik gelukkig weer foto’s kan maken. Ik had dit niet graag willen missen……

Allereerst kwam ik dit jonge vogeltje tegen. Het was bij z’n pogingen om te vliegen gestrand tussen de takken.

 photo IMG_7212.jpg

*

 photo IMG_7208.jpg

*

 photo IMG_7215.jpg

Op een paar meter hier vandaan trof ik deze prachtige ree, die als het ware op mij lag te wachten.
Ik kreeg de kans om in alle rust een foto te maken……

 photo IMG_7217.jpg

Iets verderop zag ik een muisje over het pad lopen. Ik ben er voorzichtig naartoe gelopen en zag het beestje tussen de blaadjes scharrelen.

 photo IMG_7233.jpg

*

 photo IMG_7239.jpg

Helaas werd ik toen gestoord door een bekende, die daar ook vroeg op pad was.
Hij vertelde heel enthousiast, dat hij een bunzing had gezien, maar helaas net te laat was om hem te fotograferen.

Dit is een Toortsbladschaver – Cionus hortulanus, een piepklein snuitkevertje. Ze leven voornamelijk op Helmkruid.

 photo IMG_7261.jpg

Niet zo gek, dat ik daar vlakbij deze rups aantrof. Het is de rups van de Helmkruidvlinder – Shargacucullia scrophulariae.
Een vrij onopvallend vlindertje, maar de rups is een beauty!

 photo IMG_7265.jpg

*

 photo IMG_7274.jpg

De volgende foto heb ik omgedraaid om het vlindertje beter te kunnen bekijken.
Ik heb niet kunnen achterhalen wat de naam van het beestje is…ik vermoed dat het een soort vedermot is.

*

 photo IMG_7286.jpg

*

*

 photo IMG_7289.jpg

Tussen de stengels van het gras zat dit sprinkhaantje naar me te kijken🙂

 photo IMG_7309.jpg

*

 photo IMG_7313.jpg

De koeien zijn altijd nieuwsgierig….

 photo IMG_7294.jpg

Roodbont, met de nadruk op bont…

 photo IMG_7298.jpg

*

 photo IMG_7320.jpg

Al mijn bezoekers een heerlijke dag gewenst.

3 Reacties to “Landgoed Dorth, altijd verrassend!”

  1. Prachtige serie heb je daar geschoten.
    Mooi de ree, maar idd opvallend dat ie rustig blijft liggen. Misschien een beetje ziek?
    Goed om te lezen dat je hand zo snel geneest en je weer naar hartenlust kunt fotograferen.
    Aan de volgende blogs is dat wel te zien.
    Zeker een prachtige rups! En leuke koeien die eigenlijk altijd nieuwsgierig zijn.
    Wel leuk voor ons want dan kunnen we mooie portretten schieten!
    Groetjes

  2. Jij en nu wij hebben volop genoten van je wandeling
    En wat fijn dat de genezing zo gauw gaat, boffen wij ook🙂
    Maar je as vliegertje, rups, muisje en ree en niet te vergeten je springhaantje doen het weer erg goed in je vaRIA-serie

  3. Ank Pot said

    Wat fijn dat je al weer fotografisch ‘in de running’ bent, super!!!
    Wat een mooi log! Dat kleine lijstertje wat moet leren vliegen maar al wel goed in de kleur zit! Die ree, overigens lijkt me dat toch niet goed dat je die zo dicht kon naderen maar de foto is geweldig! En dan dat muisje ook al helemaal niet bang!
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
