riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Natuur dichtbij

Posted by riaphilips op 11 juli 2014

Met deze temperaturen kun je weer optimaal genieten van vlinders en libellen.
En soms heb je dan het geluk, dat er een vrij zeldzaam exemplaar op je pad komt.
In mijn geval was dat het mannetje van de Vuurlibel (Crocothemis erythraea).Deze staat nog te boek als zeldzaam, maar komt wel steeds vaker voor.
Voor mij was het de eerste keer, dat ik hem zag.

 photo IMG_8691.jpg

*

 photo IMG_8676.jpg

*

 photo IMG_8669.jpg

*

*

 photo IMG_8625.jpg

*

*

 photo IMG_8657.jpg

*

 photo IMG_8656.jpg

*

 photo IMG_8638.jpg

*

 photo IMG_8698.jpg

*

 photo IMG_8711.jpg

*

*

 photo IMG_8760.jpg

*

 photo IMG_8762.jpg

*

 photo IMG_8766.jpg

*

 photo IMG_8768.jpg

*

*

 photo IMG_9027.jpg

*

 photo IMG_9052.jpg

*

*

 photo IMG_9068.jpg

En ik eindig weer met de Sint Jansvlinder….nog nooit zag ik er zoveel!

3 Reacties to “Natuur dichtbij”

  1. marjoleintjevanhetpleintje said

    Wat mooi…..aan je prachtige foto`s te zien is er niets aan de hand met je hand….maar dat blijkt dus totaal anders te zijn.
    Hoe krijg je dat voor mekaar
    Geweldige mooie natuurserie weer.
    Kun je de stelten nog fotograferen ?

    @ Heb je mijn mail nog ontvangen ?

  2. Ank Pot said

    Geweldige serie zeg! Die fladderende vlinders helemaal geweldig en prachtig die Vuurlibel, dat rijtje Zwaluwen erg leuk om te zien evenals de kalfjes. Maar alle foto’s zijn schitterend om te zien hoor!

    Fijne dag!

  3. Prachtige foto’s heb je gemaakt in de zomerse natuur.
    Ik val helemaal voor dat leuke kalfje!
    Maar de vogels, vlinders en libellen zijn ook heel mooi. Knap dat je weet hoe ze allemaal heten.
    Vandaag hier niet echt zomers tot nu toe, want grijs en soms heel fijne motregen, dus niks voor de libellen.
    Groetjes

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
