riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Variatie

Posted by riaphilips op 11 augustus 2014

Vandaag laat ik jullie een gevarieerde fotoverzameling zien.
Ik begin met een roofvlieg met prooi…die prooi is bijna groter dan de vlieg zelf, maar daar heeft hij geen moeite mee.
Met hun korte sterke zuigsnuit steken zij hun prooi en spuiten neurotoxische en proteolytische enzymen naar binnen,
die hun prooi verlammen en hun ingewanden doen verteren.
De roofvlieg zuigt vervolgens de vloeibaar geworden inhoud van zijn slachtoffer door de zuigsnuit naar binnen.
Brrrr…ik krijg er kippenvel van……:(

Dan zie ik toch liever een heidelibel, hoewel die ook vliegen als prooi kunnen hebben…..

 photo IMG_0550.jpg

*

 photo IMG_0672.jpg

*

 photo IMG_0679.jpg

*

 photo IMG_0638.jpg

Een groene kikker.

Een bandheidelibel  (Sympetrum pedemontanum) mannetje.

 photo IMG_0621.jpg

Larve van de Groene stinkwants Palomena prasina.

 photo IMG_0585.jpg

Een nimf van de Troilus luridus, ook een wants, waar geen Nederlandse naam voor is.

 photo IMG_0582.jpg

Een groene sprinkhaan.

*

Een haas…..steekt hij nou z’n tong naar me uit??????????

Een grote familie zwaan.

 photo IMG_9811.jpg

En deze kleurige vogel was de weg even kwijt. Hij hoorde achter het gaas te zitten, maar had kennelijk een gaatje gevonden.

 photo IMG_9766.jpg

6 Reacties to “Variatie”

  1. Geweldig deze series…poeh wat heb ik veel moois gemist🙂

  2. Een fraaie serie met weer mooie libellen.
    Maar je begint wel met een bloeddorstig verhaal bij de eerste foto van de roofvlieg….zeker brrrr!
    Heel leuke foto van de familie zwaan. Een heel gezin en de jonkies zijn al lekker groot.
    De haas is prachtig. Hij kijkt je bijna ondeugend aan.
    Groetjes
    @ Ik zou echt niet weten waar het korhoen in Holten staat. Heb er van alles gefotografeerd, zoals de smid, de dikke steen, de jaarpaal en de varkens.

  3. Ank Pot said

    Geweldig die foto van de Haas, hij heeft mooie donkergerande lepels! Ook de Goudfazant is prachtig maar inderdaad hij is tam en hoort niet los te lopen. En dat zwanengezin met 8 bijna volwassen jongen, geweldig!! verder natuurlijk ook allemaal mooie foto’s.
    OT: Ik kijk altijd naar Pyamawantsen in de ‘nestjes’ maar heb er nog nooit eentje aangetroffen😦

    groetjessss!!!

  4. gevangen said

    De foto s zijn mooi, maar die foto van de haas is geweldig hoor

  5. Oh, die haas heeft prachtige oren en het is bovendien een grappige foto.

  6. hugove52 said

    Een mooie fotoserie.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
