riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Een veldje met klaver

Posted by riaphilips op 1 september 2014

Ik onderbreek de serie over Breda voor wat natuurfoto’s….daar gaat toch altijd mijn voorkeur naar uit🙂
Bij de Bolestuw in de Schipbeek bij Bathmen ligt een veldje met klaver en nog wat andere wilde planten.
De klaverbloemen zijn al duidelijk op hun retour, maar loop je er doorheen, dan blijkt er nog genoeg leven tussen te zitten.
Allerlei vlinders en insecten vliegen op bij elke stap, die je zet.
Dit is, wat er afgelopen vrijdag nog allemaal te beleven viel.

 photo IMG_1918.jpg

*

 photo IMG_1889.jpg

*

 photo IMG_1895.jpg

*

 photo IMG_1914.jpg

*

*

 photo IMG_1929.jpg

*

*

*

 photo IMG_2006.jpg

*

 photo IMG_2010.jpg

*

 photo IMG_2012.jpg

*

 photo IMG_2034.jpg

*

De Oranje Luzernevlinder is moeilijk te fotograferen met de vleugels open, maar met een beetje geduld lukt het wel.

 photo IMG_2049.jpg

*

 photo IMG_2053.jpg

*

*

 photo IMG_2060.jpg

*

 photo IMG_2063.jpg

*

 photo IMG_2066.jpg

Ik wens jullie een heel fijne dag.

5 Reacties to “Een veldje met klaver”

  1. Leuk al die kleurige en fleurige fladderaars op de rode klaver en andere fraaie bloemen.
    De ene is nog mooier dan de andere!
    Vanmorgen vroeg verbaasde ik mij nog over de enorme hoeveelheid rode klaver die overal staat.
    Nog nooit zo veel gezien.
    Groetjes en morgen weer een zonnige dag!

  2. Leo said

    En dit allemaal op dat ene veldje…een gouden veldje…zo veel verschillende insecten en vlinders. Prachtig om te zien, je meot je wel in een snoepwinkel gewaand hebben. 🙂

  3. Daar is véél te zien op dat klaverveldje🙂
    Prachtfoto`s en foto 9 en 10 zijn ook nog op kleur ;-0
    Smullen hier !

  4. Een heel mooie serie, klaver is een geliefd plantje bij heel veel insecten. Een luzernevlinder met open vleugels is nog een wens van mij. Ondanks dat ik veel geduld heb is me dat nog nooit gelukt. Knap gedaan dus.

  5. Ank Pot said

    Wat geweldig zo’n veldje en wat kun je daar veel zien, super zeg! Prachtige foto’s van die vliegende Luzernevlinder zowel met open als gesloten vleugels, wow! Mooie scherpe foto’s ook van de andere insecten. Een zwart/wit LHBtje, heb ik nog nooit gezien en wat een mooie spin ook, de Distelvlinder heb ik hier het hele jaar nog niet gezien.
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
