riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Herfstbeelden

Posted by riaphilips op 9 september 2014

Hoewel ik de herfst één van de mooiste seizoenen vind, heb ik altijd moeite met de omschakeling van zomer naar herfst.
Ik aarzel dan ook altijd bij het plaatsen van de eerste paddenstoelenfoto’s.
Ik heb de afgelopen dagen echter zoveel mooie exemplaren gefotografeerd, dat ik nu toch maar helemaal los ga🙂
Dus hou je maar vast!  De eerste 2 zijn afkomstig uit de AWD en de rest uit Bathmen, met name het landgoed Dorth.
Dit is een paradijs voor liefhebbers van paddenstoelen.

*

*

 photo IMG_2096.jpg

*

 photo IMG_2111.jpg

*

*

 photo IMG_2704.jpg

*

*

 photo IMG_2824.jpg

*

*

*

 photo IMG_2771.jpg

*

*

 photo IMG_2781.jpg

*

 photo IMG_2787.jpg

*

 photo IMG_2792.jpg

*

 photo IMG_2793.jpg

Deze Plooivoetstuifzwam was gigantisch! Ik had niet zo gauw iets bij de hand om dit aan te tonen.
Met mijn fietssleutel doe ik toch een poging……

*

*

 photo IMG_2804.jpg

*

 photo IMG_2806.jpg

*

 photo IMG_2817.jpg

*

 photo IMG_2819.jpg

*

 photo IMG_2833.jpg

*

 photo IMG_2837.jpg

*

 photo IMG_2848.jpg

*

 photo IMG_2854.jpg

Hier is goed te zien, hoe de hoed van deze Boleet is opgebouwd. Het lijkt wel een kunstwerk!

 photo IMG_2855.jpg

Nee….dit is geen paddenstoel, maar een andere fotografe, die inderdaad kunstwerkjes van deze paddenstoelen maakt🙂

 photo IMG_2862.jpg

*

 photo IMG_2864.jpg

Een heel aardige oogst, dacht ik zo.

4 Reacties to “Herfstbeelden”

  1. Aardige oogst….prachtig zijn ze🙂
    En dat gevoel heb ik ook, net als een bolchrysant kopen…..ook het herfstgevoel nog even uitsluiten ;-0

  2. hugove52 said

    Prachtig, een mooie reeks.

  3. Hilde said

    paddestoelen, ik krijg er ook maar niet genoeg van! wat een prachtige fotoreeks Ria!

  4. Ank Pot said

    Een fantastische oogst waar ik helemaal jaloers van word!!! En wat zijn je foto’s mooi, super! Ik ben gisteren hier naar het Westerveldse bos geweest, ook daar wel paddenstoelen maar ook een hoop viezigheid achtergelaten door mensen maar ook wat omhoog komt uit de grond (voormalige vuilnisbelt) en dan ga je toch niet zo gemakkelijk op je knieën en op een gegeven moment zakte ik er helemaal weg dus mijn foto’s zijn niet zo mooi en de lust verging me ook echt om er voor te gaan daar. dus geniet ik maar van jouw paddootjes ;0)
    Fijne dag! (Ik moet vanmiddag naar het ziekenhuis, mijn moeder met spoed opgenomen voor haar voet😦

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
