riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Schokland

Posted by riaphilips op 17 september 2014

Met mijn vriendinnen Aly en Riekie bracht ik anderhalve week geleden een bezoek aan Schokland en Urk.
Vandaag toon ik foto’s van Schokland…een voormalig eiland in de Zuiderzee.
De geschiedenis van Schokland staat symbool voor Nederland en zijn relatie met en strijd tegen het water.
Schokland staat daarom als Werelderfgoed op de lijst van Unesco.

 photo IMG_2404_zps4dbd1459.jpg

*

 photo IMG_6599_zpsd4754cda.jpg

*

*

*

 photo IMG_2427_zpsc674bec5.jpg

*

 photo IMG_6611_zpsdcf79c9a.jpg

*

*

*

 photo IMG_6608_zpsa0def97e.jpg

*

*

*

 photo IMG_6600_zps06a05ffe.jpg

Het kerkje wordt tegenwoordig gebruikt als trouwlocatie, zowel voor het burgerlijk als het kerkelijk huwelijk.
Toen we het kerkje bezochten was er een zangeres die, begeleid door een gitarist, prachtige nummers zong.

 photo IMG_2423_zps789fcabd.jpg

Het bleek, dat er een huwelijksvoltrekking zou zijn en daar wilden wij nog wel even op wachten.
De trouwringen lagen al klaar….

 photo IMG_2426_zpsf60f1822.jpg

en de bruiloftsgasten kwamen ook al aangelopen….

 photo IMG_6615_zpsced5b68c.jpg

*

Bruid en bruidegom kwamen aangereden in een oldtimer…..

 photo IMG_6617_zpse6639213.jpg

*

 photo IMG_2463_zpsafb5c2e3.jpg

*

 photo IMG_2448_zpsf16f9004.jpg

*

Wat had het paar een geluk met het weer…een stralende dag was het, terwijl de herfst zich toch al duidelijk had aangekondigd.

 photo IMG_2441_zpsbc3795bb.jpg

3 Reacties to “Schokland”

  1. Een mooi plekje om te fotograferen. En ook om te trouwen!
    Mooie beelden staan er ook.
    Maar de openingsfoto vind ik eigenlijk de mooiste. Wat een prachtige horens heeft deze bok.
    Bij de laatste foto van de bruid dacht ik ook al zou ze het nog zien zitten!
    Groetjes

  2. Leo said

    Mooie serie, Schokland ken ik helemaal niet, maar nu dus wel.
    Bij de bruid op de laatste foto slaat volgens mij de twijfel toe.🙂

  3. Ank Pot said

    Veel bekende plekjes zie ik op jouw foto’s terug! Dat kanon daar zat Stefan als klein kind op, die foto heb ik nog op de slaapkamer hangen🙂
    Mooie locatie om te trouwen maar wel ‘in the middle of nowhere’!
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
