riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

GATA DE GORGOS

Posted by riaphilips op 9 november 2014

We gaan weer even terug naar Spanje.
Op 11 oktober bezochten we in Gata de Gorgos de traditionele jaarmarkt “Gata al Carrer”.
Er werden talloze activiteiten georganiseerd, zoals schaakwedstrijden (waarover later meer), een optocht met traditionele paard en wagens,
kinderspelen, demonstraties van oude ambachten en proeverijen.
Vandaag besteed ik aandacht aan een deel van die oude ambachten, o.a. kantklossen en andere naaldtechnieken.
Ik heb zelf jaren geleden een cursus kantklossen gevolgd, maar keek hier mijn ogen uit, wat er allemaal mogelijk is op dit gebied.
Verschillende werken waren over de balkons gedrapeerd….

*

 photo IMG_5214.jpg

*

 photo IMG_5036.jpg

*

*

*

*

*

*

*

*

 photo IMG_5051.jpg

*

 photo IMG_5053.jpg

*

*

*

 photo IMG_5198.jpg

*

 photo IMG_5199.jpg

*

 photo IMG_5201.jpg

*

 photo IMG_5202.jpg

*

*

*

*

*

 photo IMG_5207.jpg

*

 photo IMG_5208.jpg

*

*

 photo IMG_5211.jpg

*

*

2 Reacties to “GATA DE GORGOS”

  1. Wat zitten er mooie en grote stukken (balcons) bij
    Poeh……wat een werk…prutswerk, nee priggelwerk bedoel ik, want ze zijn allemaal erg mooi en zeer kunstig gemaakt
    Je laat ook mooi de verschillende werkwijzen zien.
    :-0

  2. Ank Pot said

    Wat een veelheid aan technieken laat je hier zien, een aantal daarvan heb ik ook ooit zelf gedaan. Het haakpatroon van de derde foto heeft een prachtig effect net als het kunstbreiwerk daaronder, door het met die vierkante stukken linnen te verwerken komt het extra goed tot zijn recht. Het hardangerwerk daar weer onder heb ik ook wel eens gedaan maar ik heb de meeste bewondering voor het kantkloswerk wat je in het laatste deel van je serie laat zien. Dat is wel zo’n geduldswerk hoewel sommigen het heel vlug kunnen. Bedankt voor deze serie die weer oude herinneringen bovenbracht🙂

    groetjesss!!!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
