riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Dickens Festijn Deventer 2014 – deel 2

Posted by riaphilips op 23 december 2014

Het Dickens Festijn werd dit jaar al voor de 24e keer georganiseerd.
Het festijn is het geesteskind van Emmy Strik, die ooit begon met het verzamelen van de boeken van Charles Dickens.
Nu bezit ze duizenden artikelen, die te maken hebben met de tijd, waarin zijn verhalen zich afspeelden.
Deze artikelen worden jaarlijks tijdens het festijn tentoongesteld in de Bergkerk. ( Foto’s hiervan in één van de volgende afleveringen )
Ik begin dus met een foto van Emmy Strik.

*

*

*

*

*

*

*

 photo IMG_0156_zpsa1d2b904.jpg

*

 photo IMG_7139_zps10d1871f.jpg

*

*

 photo IMG_0719_zps65834b44.jpg

*

Uriah Heep met de “Burgemeester” van de Mensstraat…..

Hier staat deze “Burgemeester” rechts naast de echte Burgemeester Tjapko Poppens van Wijk bij Duurstede.

 photo IMG_0700_zpsda586d4e.jpg

*

*

 photo IMG_0689_zps300b9e0e.jpg

*

*

*

 photo IMG_0742_zps623e369a.jpg

*

Roderick liet deze dames aan het begin van de Bergstraat stoppen om ze vervolgens aan te sporen een wedstrijd
te doen, wie het eerst eerst bij de Bergkerk zou zijn. Dat viel niet mee over het plaveisel van kinderkopjes…..

*

 photo IMG_0890_zpsbb6bc178.jpg

*

Bakker John blaast hier op de ossenhoorn. Hij moest daarvoor wel even zijn gebit uit de mond doen🙂

 photo IMG_0704_zps4b016181.jpg

*

 photo IMG_0702_zps51454f52.jpg

*

*

*

Wordt vervolgd…..

6 Reacties to “Dickens Festijn Deventer 2014 – deel 2”

  1. Renate Twilt said

    ik blijf mij maar herhalen: prachtige foto’s. Deze keer heb ik een favoriet, het jongetje op de 2de foto.

  2. Hannie said

    Wat een mooie serie, met prachtige portretten.

  3. Het is leuk om te zien wat ik niet gezien heb. Die tonnen rollers zijn niet op mijn pad gekomen. Is de foto met de eggnog de familie foto?

    • riaphilips said

      Nee Eveline, die familie is veel groter en de foto daarvan moet nog komen.
      De tonnenrollers hebben Ank en ik zaterdag ook niet gezien, terwijl ze er echt wel waren.
      Soms ben je net op de verkeerde plek….je moet gewoon beide dagen gaan om volop te genieten🙂

    • Meid ik was al blij dat ik het die middag trok. We hebben echt genoten en petje af voor de organisatie van dit evenement. Ik zou dat draaiboek wel eens willen zien.

  4. Ank Pot said

    Een mooie/leuke serie weer met prachtige portretten er tussen. Leuk ook die tekening, dat is mij niet gelukt!
    Fijne dag!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
