riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Wandeling langs de Schipbeek.

Posted by riaphilips op 2 februari 2015

Tussendoor weer even wat natuurfoto’s, want daar gaat toch altijd mijn voorkeur naar uit.
Afgelopen vrijdag was het een prachtige zonnige dag en heb ik een wandeling gemaakt
langs de Schipbeek. Er was genoeg te zien en te fotograferen.
Door de vrijwel kale takken kun je de vogels nu goed zien, al moest ik me voor dit
Roodborstje op het talud in allerlei bochten wringen om hem te fotograferen.

 photo IMG_2600.jpg

De Sijsjes buitelen over elkaar heen om wat eetbaars tussen de Elzenpropjes vandaan te halen.

*

 photo IMG_2656.jpg

Een Koolmeesje zingt z’n hoogste lied. Nooit eerder opgemerkt, dat deze vogeltjes zo mooi kunnen zingen.

*

 photo IMG_2695.jpg

Dit Pimpelmeesje kwam recht op mij afvliegen…..

 photo IMG_2647.jpg

Blauw, blauw, blauw…….

 photo IMG_2609.jpg

*

*

 photo IMG_2604.jpg

Een Aalscholver in winterkleed….

 photo IMG_2713.jpg

Overvliegende trekvogels….

 photo IMG_2719.jpg

Een Staartmeesje….

 photo IMG_2730.jpg

Plotseling zag ik een vijftal Reeën in het weiland. Helaas werden ze opgeschrikt door een bellende fietser, die mij wilde passeren.

 photo IMG_2699.jpg

*

 photo IMG_2703.jpg

*

 photo IMG_2704.jpg

Al met al een heerlijke wandeling🙂

5 Reacties to “Wandeling langs de Schipbeek.”

  1. Ik zie dat ik al helemaal bij ben met het reageren!
    Wat zitten de elzen vol met de propjes dit jaar. Zal wel door de zachte winter komen.
    De vogels hebben al helemaal het voorjaar in de kop en zingen en fluiten dat het een lieve lust is.
    De koolmeesjes kunnen mooi zingen. Ik heb al sinds de herfst een aantal koolmezen in de tuin dus hoor het geregeld dat ze zo mooi zingen.
    Groetjes

  2. Je aanstormende koolmees is prachtig.
    Ik heb heerlijk met je mee gewandeld

  3. Prachtige foto’s Ria en schitterend het roodborstje al moest je daar voor in allerlei bochten wringen.
    De mezen zowel de koolmees, pimpel en staartmees zijn hartstikke mooi.
    Maar ja dan doen we het als fietser een keer goed, want dan bellen we en krijg je weer op je kop.
    Wij racefietsers krijgen altijd te horen “kun je niet bellen” maar ik heb altijd een bel gehad en dan worden mensen soms nog boos.
    Snap wel als je met de camera in de aanslag staat dat het niet leuk is!
    Groetjes

  4. hugove52 said

    Mooie foto’s.

  5. Ank Pot said

    Heerlijke wandeling moet dat zijn geweest, dat straalt ook echt van je foto’s af. Jammer van die bellende fietser, dat is altijd balen maar je hebt de reeën er nog wel op staan!

    OT: Heb je mijn mail van 30/1 ook gehad?

    Fijne dag verder!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
