riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Volle maan

Posted by riaphilips op 5 februari 2015

Afgelopen nacht was het volle maan. De maan geeft zelf geen licht.
Het licht dat van de maan komt is het weerkaatste licht van de zon.
Toch is dat licht zo fel, dat het fotograferen van de maan niet eenvoudig is.
Voor onderstaande foto heb ik de telelens gebruikt 50-250 mm, volledig ingezoomd.
Ik heb 8 stappen onderbelicht bij ISO 100,  F 5.6 en een sluitertijd van 1/400 sec.
Er is geen statief gebruikt. Ik ben best tevreden over het resultaat🙂

 photo IMG_2743.jpg

4 Reacties to “Volle maan”

  1. De maan heb je er mooi opstaan! Mag ook graag een poging wagen om die te fotograferen.
    Ik heb geen statief, dus altijd een sport om het uit de losse hand te doen.
    Groetjes en ga even bij je wandeling kijken.

  2. hugove52 said

    Prachtige foto.

  3. Leo said

    Hij is mooi geworden Ria, en dat uit de hand.

  4. Ank Pot said

    Nou daar mag je ook best tevreden over zijn hoor, mooie foto!
    Fijne dag!

    OT: Hier wat sneeuw, bij jullie ook?

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
