riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Hoopvol….

Posted by riaphilips op 9 februari 2015

Hoopvol kijk ik uit naar het komende seizoen.
De voorjaarsbolletjes steken hun kopjes alweer boven de grond uit.
De temperatuur stijgt. Het voorjaar komt er aan!!!!
Van de winter hebben we tot nu toe nog niet veel gemerkt.
Dat zal ook de reden zijn, dat de IJsvogeltjes zich bij de Schipbeek laten zien. Ook dat stemt mij hoopvol🙂
Al 2 dagen heb ik ze waargenomen op dezelfde plek…ik vermoed, dat het een paartje is.
De foto’s stellen nog niet veel voor, maar ik krijg vast nog wel opnieuw een kans.
Ik begin met een foto van een Lampionnetje, waar nog een ietsiepietsie sneeuw op ligt.

 photo IMG_2745.jpg

*

 photo IMG_2779.jpg

*

 photo IMG_2812.jpg

*

 photo IMG_2811.jpg

De eerste dag zag ik de IJsvogeltjes aan de overkant van het water…te ver weg om een goede foto te maken.

 photo IMG_2803.jpg

*

 photo IMG_2801.jpg

De volgende dag zat ik wel aan de goede kant, maar belette een opvliegende Reiger me om dichter bij te komen😦
Ja…geduld is een schone zaak, nietwaar….?

 photo IMG_2852.jpg

Het water van de Schipbeek straalt altijd veel rust uit, alleen bij de stuwen verandert het in een kolkende massa…..

 photo IMG_1653.jpg

*

 photo IMG_1649.jpg

In de winterperiode zijn er veel Kuifeenden te zien en ook zag ik er nu een drietal Grote Zaagbekken.

 photo IMG_2785.jpg

*

*

 photo IMG_2839.jpg

*

 photo IMG_2824.jpg

*

 photo IMG_2815.jpg

Elzenkatjes lijken soms net handjes, maar deze lijken samen wel een omgekeerde tulp te vormen🙂

*

5 Reacties to “Hoopvol….”

  1. Een serie met al een vleugje voorjaar!! Ik kijk er ook naar uit, al is het niet echt winters geweest.
    Lekker dat de dagen gaan lengen, de vogels al weer vrolijk fluiten etc.
    Wat leuk dat je het ijsvogeltje hebt gespot en zelfs 2. Mooi die mosjes en gespikkelde tak.
    Groetjes en nog een zonnige maandag.

  2. Hè ja…voorjaar en dan heerlijk buiten genieten.
    De voorbodes zijn bij jou al goed te zien….:-)

    @ Alles gaat goed hier, gun mezelf zelfs tijd om even te loggen ;-0
    Wanneer G ?

  3. hugove52 said

    Een prachtige serie.

  4. Ank Pot said

    Dat gaat vast helemaal goed komen met die IJsvogels! Heerlijke serie!

    Fijne dag!

  5. Hannie said

    Wat een fijne lenteachtige serie. Wat een bof om de IJsvogel al zo gesnapt te hebben. Geeft moed voor het vervolg!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
