riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Oostvaardersplassen, deel 1

Posted by riaphilips op 29 juni 2015

Samen met Ank ben ik afgelopen donderdag naar de Oostvaardersplassen geweest.
Na het zien van de film “De nieuwe wildernis” waren onze verwachtingen hoog gespannen.
Het viel dus behoorlijk tegen, maar is dit wel terecht.
Je mag natuurlijk niet verwachten, dat je in één enkele dag kunt zien, wat de filmers in 2 jaar bij elkaar gezien hebben.
Wanneer ik de foto’s bekijk, hebben we toch best bijzondere dieren gezien.
De grote grazers waren echter alleen op grote afstand waar te nemen vanuit de grote observatiehut De Zeearend.
We volgden de route hier naartoe van in totaal 5 km. en kregen een indruk van het gebied.

*

 photo IMG_1786.jpg

*

 photo IMG_1798.jpg

*

 photo IMG_1822.jpg

*

 photo IMG_1835.jpg

Deze twee jonge Damherten hielden zich verscholen tussen de takken en toen ze ons in de gaten kregen, stonden ze op.

 photo IMG_1873.jpg

*

 photo IMG_1875.jpg

*

 photo IMG_1884.jpg

*

 photo IMG_1907.jpg

Op vrij korte afstand zagen we deze twee Konikpaarden.

 photo IMG_1902.jpg

Een Winterkoninkje…..

 photo IMG_1916.jpg

Een Glanskop, een vogeltje, dat ik nog niet eerder zag.
Update: Het vogeltje blijkt een Matkop te zijn. (zie de reactie van Tim bij Ank)
De verschillen zijn zo klein, dat je echt wel een kenner moet zijn om ze van elkaar te kunnen onderscheiden.

 photo IMG_1988.jpg

Een Vroege glazenmaker, die maar door bleef vliegen en moeilijk vast te leggen was.

 photo IMG_1999.jpg

Wordt vervolgd…..

5 Reacties to “Oostvaardersplassen, deel 1”

  1. Leuk dat duo jonge damhertjes. Echte fotomodellen in de dop!
    En dat winterkoninkje is leuk zo in de “wildernis”. Mooie serie en leuk die omgevallen wilgen. Zo’n boompje hebben we hier om de hoek.
    We begrepen al niet dat de gemeente dat geknakte geval liet staan, maar die bomen lopen gewoon weer uit!
    Groetjes
    OT Al in topvorm voor volgende week?
    Ik hoop dan een vierdaagse te fietsen, maar bescheiden afstand, want doe nog niet te wild na het ziekzijn.

  2. Nou. ik vind het een prachtige reportage met toch een mooie verscheidenheid aan natuur. Ik zou zelf heel tevreden zijn geweest🙂
    nu ben jij dat ook wel natuurlijk, maar je verwachtingspatroon was anders …gauw loslaten, dat patroon🙂

  3. Toch zeker de moeite waard
    En je watervalboom is een hele mooie opener !

  4. Ank Pot said

    Jij zegt een Glanskop, ik dacht dat hij Zwartkop heette, je hebt hem er prachtig opstaan, ik heb bijna dezelfde foto’s vandaag geplaatst. Mooi overzichtsplaatje op de derde foto, die ben ik vergeten te maken😉
    Ja we hebben inderdaad best veel moois gezien maar we hadden meer grote grazers van dichtbij verwacht en zeker ook een wat ruiger terrein.
    Welterusten!

  5. Wauw prachtig Ria !!!! Die boomstammen zijn subliem,de reetjes mogen er vast ook zijn heel lief en mooi 🙂 Ik kijk alvast uit naar het vervolg !!!!
    Groeten Nancy

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
