riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Westerveldse bos, Zwolle

Posted by riaphilips op 27 juni 2016

Op zaterdag 11 juni was ik bij Ank en zij heeft me meegenomen naar het Westerveldse Bos.
Zelf bezoekt ze dit gebied regelmatig en ontdekt daar bijzondere planten en dieren.
Ik heb ervan geleerd om nog meer te letten op de kleine details, ook al fotografeer ik met een telelens.
Het Westerveldse Bos is aangeplant op een voormalige vuilstortplaats.
De grote buitendijkse plassen hier zijn in de jaren 60 door zandwinning ontstaan.
Je kunt je bijna niet voorstellen, dat op deze plek zo’n mooi natuurgebied gerealiseerd kon worden.

Ik begin met een foto van het zeldzame Teer guichelheil – Anagallis tenella

 photo IMG_5215.jpg

Deze Sabelsprinkhaan speelde verstoppertje met me. Het leverde deze leuke foto op🙂

*

*

 photo IMG_5478.jpg

*

 photo IMG_5356.jpg

*
Kroosvlinder

 photo IMG_5339.jpg

*

 photo IMG_5256.jpg

*

Dit sprinkhaantje is een Wekkertje – Omocestus viridulus.

 photo IMG_5221.jpg

Er zaten ook veel Cicaden.

 photo IMG_5312.jpg

Hier een hele familie, lijkt wel…..

Hier een Vroege Glazenmaker, die ik uit de lucht kon plukken🙂

 photo IMG_5495.jpg

Deze Vroege Glazenmaker kon ik mooi fotograferen, doordat hij bij Ank op de hand bleef zitten.

 photo IMG_5524.jpg

*

 photo IMG_5504.jpg

Wordt vervolgd……

Bewaren

Bewaren

Bewaren

4 Reacties to “Westerveldse bos, Zwolle”

  1. Wat een mooie log weer.
    En dan lopen jullie hetzelfde en toch krijg je dan totaal andere mooie foto`s
    Het is weer smullen.

  2. Een hele mooie serie, Ria met inderdaad bijzondere diertjes, zoals die cicades…prachtig🙂

  3. Hannie said

    Wat een prachtige foto’s Ria. Vooral die met de Cicades!

  4. ankpot said

    Leuk dat jij ook de foto’s van het Westerveldse Bos gaat plaatsen, ik ben benieuwd naar de rest. Dit is al een mooie serie. Wat geweldig die vier Cicades op één foto! het kleine vlindertje is een Kroosvlinder heb ik mij laten vertellen😉

    groetjes van Ank

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
