riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Nijmeegse Vierdaagse 2016….de 100ste editie!!

Posted by riaphilips op 25 juli 2016

Het is weer gelukt! 🙂 Maar tsjonge, jonge….wat een Vierdaagse zeg !!!

Deze jubileumeditie zal nog lang in ons geheugen blijven hangen vanwege het extreme weer.
Wat was het heet de eerste drie dagen!! En wat was het nat de laatste dag!!
Voor mij was de hitte het grootste obstakel…de nattigheid, daar wist ik wel mee om te gaan.
Het ging de eerste dag best goed, totdat ik, vlak voor de gewraakte dijk van Oosterhout naar Nijmegen, een Bitter Lemon bestelde en deze te koud bleek te zijn.
Ik heb een gevoelige maag en kan totaal geen koude drankjes verdragen en het werd me plotseling zwart voor de ogen. Wat nu!!!
Je hebt het idee, dat je hart overuren draait en als je om je heen kijkt, zie je alles extreem licht of juist extreem donker….
De enige oplossing leek me te blijven zitten, totdat ik me weer goed zou voelen en dat duurde dan toch wel 3 kwartier😦
Ik ben uiteindelijk ruim binnen de tijd gefinisht, maar er zijn toch wel veel slachtoffers gevallen op de eerste dag.

Op zondag 17 juli fietste ik met 3 andere wandelaars naar Nijmegen, waar de zomerfeesten al in volle gang waren.
De fietstocht verliep goed en onderweg in Rha, een plaatsje vlakbij Bronkhorst, zagen we deze ouderwetse korenschoven.
Een mooi moment om even een foto te maken 🙂

 photo IMG_7291.jpg

Vanuit elk provinciehuis zijn er dit jaar tochten georganiseerd richting Nijmegen en zondagmiddag was de feestelijke intocht.
Ook militairen uit Scandinavië liepen hierin mee, na een 650 km lange tocht naar Nijmegen.

 photo IMG_7295.jpg

*

 photo IMG_7301.jpg

*

 photo IMG_7319.jpg

*

 photo IMG_7322.jpg

*

 photo IMG_7343.jpg

*

 photo IMG_7345.jpg

*

 photo IMG_7363.jpg

*

 photo IMG_7365.jpg

Terug naar het publiek. Na al deze stoere mannen leek me dit wel een leuke overgang.
Ook een stoere man…hij heeft de Vierdaagse al 21 keer gelopen!

*

De slachtoffers van Nice werden herdacht op de Wedren.
Na het blazen van “The Last Post” werd één minuut stilte in acht genomen. Heel indrukwekkend!!!

 photo IMG_7376.jpg

*

 photo IMG_7377.jpg

Daarna werd de Vierdaagse officieel geopend door de marsleider Johan Willemstein.

 photo IMG_7383.jpg

*

*

Deze lopers zijn zeker bang, dat ze de roze woensdag niet zullen halen en showen nu al hun kleding🙂

 photo IMG_7392.jpg

Ik hoef zeker niet meer te vertellen, wat het cadeautje was aan de lopers……

 photo IMG_7394.jpg

*

 photo IMG_7398.jpg

Intussen is het volop feest in de stad en omdat we nog een dag te gaan hebben, doen we daar ook aan mee.

 photo IMG_7400.jpg

*

*

 photo IMG_7406.jpg

*

*

*

 photo IMG_7440.jpg

*

 photo IMG_7470.jpg

*

*

 photo IMG_7473.jpg

*

*

Later op de avond hebben we genoten van het vuurwerk aan de Waal.

 photo IMG_7502.jpg

*

 photo IMG_7517.jpg

*

 photo IMG_7570.jpg

*

 photo IMG_7571.jpg

*

 photo IMG_7574.jpg

*

 photo IMG_7579.jpg

*

 photo IMG_7580.jpg

Wordt vervolgd…….

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

3 Reacties to “Nijmeegse Vierdaagse 2016….de 100ste editie!!”

  1. Wat een mooi plekke om foto’s te maken lekkers Hollands!

  2. Wat een prachtige serie van de voorpret. De ene foto is nog leuker of mooier dan de andere.
    Maar wel akelig dat gevoel. Heb ook ooit zo iets in de auto op weg naar huis na flink fietsen in de hitte gehad. Mij hielp toen gewoon veel water uit de bidon drinken en een stel dextro’s naar binnen werken. Ik zag bijna niks meer. Was wel naar een parkeerplaats gegaan hoor!
    Schitterend die eerste foto van het vuurwerk. En mooi de andere met de silhouetten.
    Groetjes van Margreet

  3. ankpot said

    Jeetje wat zal jij je beroerd gevoeld hebben na dat drankje. Het gevoel ken ik wel, herkenbaar. Gelukkig dat het je niet ‘noodlottig’ werd en dat je kon doorlopen en op tijd finishen. Die eerste foto bij de korenschoven is hartstikke leuk, verder natuurlijk leuk om te zien hoe iedereen binnenkomt en feest viert. Dat kind met die stoere pet en dan de duim in de mond….geweldig! De eerste vuurwerkfoto is super, de silhouetten zijn mooi scherp en vormen een mooi contrast met het vuurwerk.
    groetjes van Ank

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
