riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Paddenstoelen en druppels

Posted by riaphilips op 27 november 2016

Nog weer een aantal paddenstoelen en druppels.
Soms kun je in een druppel heel mooi een zonnestraal vangen…..

img_2576

*

img_2447

*

img_2463

*

img_2485

*

img_2488

*

Aleuria aurantia - Oranje bekerzwam

Dit is de Aleuria aurantia – Oranje bekerzwam, een algemeen voorkomende paddenstoel.
Ik had hem nog nooit eerder gezien……

img_2549

Af en toe is het dringen geblazen……

img_2557

*

img_2567

Dit is een ijsdruppel. Het was afgelopen week soms mistig en koud.

img_2569

*

img_2571

*

img_2572
*

img_2587

Ik eindig met deze sierappeltjes. Nog nooit zag ik deze bomen zo zwaar beladen met appeltjes……
Die kunnen straks mooi verwerkt worden in kerststukjes 🙂

img_2428

* * *

Bewaren

Bewaren

4 Reacties to “Paddenstoelen en druppels”

  1. Whoa die 3e is keimooi krijg spontaan zin om naar het bos te gaan.

  2. Je herfstslootje is zo idyllisch
    Hele mooie echte natte najaarslog

  3. Prachtige serie, Ria van druppel met zonnestraaltje tot de oranje beker, die ik toevallig vorige week in Limburg ook zag, en ook bij ons zat de sierappelboom barstens vol…mooi he ?

  4. ankpot said

    Prachtige eerste foto! Die oranje bekerzwam spat van het scherm, ik kende hem ook niet. De foto van het herfstslootje vind ik prachtig, wat een sfeer! En wat een appeltjes zeg, die takken hangen er vast helemaal van door! Zou het op een koude winter duiden????
    Fijne zondag!

Geef een reactie

 
