riafotografeert

over mijn passies… fotograferen en wandelen in de natuur

Boomkikkertjes

Posted by riaphilips op 27 augustus 2017

Afgelopen maandag ben ik samen met Ank in de Amsterdamse Waterleidingduinen op zoek gegaan naar de Boomkikkertjes.
We wisten waar we ongeveer moesten zoeken, maar daar hield het ook mee op.
Zonder hulp was het ons vast niet gelukt ze te vinden…..ze zijn ontzettend klein, hooguit 2 cm.
Het was al wat later op de dag en dan zitten ze vooral in hun karakteristieke houding met de pootjes onder hun lijfje.
Graag had ik een foto gemaakt, waarop ze rek- en strekoefeningen zouden doen, maar dat zat er nu niet in.
Toch ben ik heel blij met deze eerste foto’s.

 

 

 

 

Bewaren

Bewaren

3 Reacties to “Boomkikkertjes”

  1. Wat geweldig om ze hier nu eens zelf te zien.
    Prachtige opnamen van dit bijzonder kleine diertje.
    Net als Ank zegt…prachtige oogst 🙂

  2. Nou, ik zou hier ook dolgelukkig mee zijn, Ria. Prachtige foto’s en ik hoop dat het mij ook ooit gaat lukken 😀😀😀

  3. ankpot said

    Ha leuk jij hebt ze er ook opgezet! Zijn goed gelukt! Die rek- en strekoefeningen doen ze vooral in de ochtenduren heb ik begrepen en zo vroeg kunnen wij er toch niet zijn. Mooie oogst!
    Fijne dag verder!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
